Aktualizujem zobrazený obsah |
OBSAH
I.
Základné
údaje
II.
Všeobecné
ustanovenia
III.
Predmet
zmluvy
IV.
Objednávka
V.
Storno
objednávky
VI.
Odstúpenie
od kúpnej zmluvy zo strany spotrebiteľa
VII.
Dodacie
podmienky
VIII.
Spôsoby
dodania tovaru
IX.
Cena
a platobné podmienky
X.
Zodpovednosť
za vady, záruka a reklamácie
XI.
Ochrana
osobných údajov
XII.
Osobitné
ustanovenia
XIII.
Záverečné
ustanovenia
I.
ZÁKLADNÉ
ÚDAJE
Predávajúci:
DEXIS
SLOVAKIA s.r.o.
Hlavná
1893, 952 01 Vráble, IČO 31 427 855
zapísaná
v obch. registri OS Nitra, oddiel Sro, vložka č.
3209/N
DIČ2020405750,
IČ DPH SK 2020405750
(predávajúci
je platcom DPH)
Kontaktné
údaje - telefón
037 / 7768711,
fax
037 / 7768741, email:
objednavky@delxis.sk
Číslo
účtu pre bezhotovostné platby: VÚB, a. s., číslo účtu
1497953257/0200
IBAN
SK02 0200 0000 0014 9795 3257
Orgán
dozoru:
Slovenská
obchodná inšpekcia
Inšpektorát
SOI pre Nitriansky kraj
P.
O. BOX 49A, Staničná 9, 950 50 Nitra 1
Odbor
technickej kontroly výrobkov a ochrany spotrebiteľa
II.
VŠEOBECNÉ USTANOVENIA
1.
Všeobecné
obchodné podmienky upravujú práva a povinnosti predávajúceho
a kupujúceho pri predaji tovaru na základe zmluvy uzavretej na
diaľku.
2.
Zmluvou
uzavretou na diaľku je zmluva medzi predávajúcim a kupujúcim dohodnutá
a uzavretá výlučne prostredníctvom prostriedkov diaľkovej komunikácie bez
súčasnej fyzickej prítomnosti predávajúceho a kupujúceho, najmä využitím
webového sídla, elektronickej pošty, telefónu, faxu, adresného listu alebo
ponukového katalógu.
3.
Všeobecné
obchodné podmienky tvoria neoddeliteľnú súčasť zmluvy uzavretej na diaľku
a môžu byť zmenené iba s výslovným súhlasom oboch zmluvných strán.
Kupujúci odoslaním objednávky potvrdzuje, že bol
oboznámený so Všeobecnými obchodnými podmienkami, že ich v plnom
rozsahu akceptuje a že súhlasí s tým, že Všeobecné obchodné
podmienky a ich ustanovenia sa budú vzťahovať na všetky kúpne zmluvy,
uzavreté na internetovej stránke elektronického obchodu, ktorú prevádzkuje
predávajúci, na základe ktorej predávajúci dodá tovar prezentovaný na predmetnej
internetovej stránke kupujúcemu (ďalej len "kúpna zmluva") a na všetky
vzťahy medzi predávajúcim a kupujúcim súvisiace s takto uzavretou
kúpnou zmluvou.
4.
Kupujúcim
je spotrebiteľ alebo podnikateľ.
5.
Spotrebiteľom
je fyzická osoba, ktorá pri uzatváraní a plnení zmluvy s predávajúcim
nekoná v rámci svojej podnikateľskej činnosti, zamestnania alebo
povolania.
6.
Podnikateľom
je fyzická osoba alebo právnická vykonávajúca podnikateľskú činnosť, ktorou je
sústavná činnosť vykonávaná podnikateľom samostatne vo vlastnom mene a na
vlastnú zodpovednosť za účelom dosiahnutia zisku. Podnikateľom je osoba zapísaná
v obchodnom registri, osoba, ktorá podniká na základe živnostenského
oprávnenia, osoba, ktorá podniká na základe iného než živnostenského oprávnenia
podľa osobitných predpisov a fyzická osoba, ktorá vykonáva poľnohospodársku
výrobu a je zapísaná do evidencie podľa osobitného predpisu.
7.
Právne
vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je podnikateľ, výslovne neupravené
týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami
zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších
predpisov.
8.
Právne
vzťahy predávajúceho s kupujúcim, ktorým je spotrebiteľ, výslovne neupravené
týmito Všeobecnými obchodnými podmienkami sa riadia príslušnými ustanoveniami
zákona č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej
mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov, ustanoveniami zákona č.
250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej
národne rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších
predpisov a ustanoveniami
zákona
č. 40/1964 Zb. Občiansky zákonník v znení neskorších predpisov.
9.
Bezodkladne
po uzavretí zmluvy na diaľku so spotrebiteľom, najneskôr spolu s dodaním
tovaru, je predávajúci povinný poskytnúť spotrebiteľovi potvrdenie
o uzavretí zmluvy na trvanlivom nosiči (napríklad v listinnej podobe,
e-mailom, CD, DVD). Potvrdenie musí obsahovať informácie uvedené v § 3 ods. 1
zákona
č. 102/2014 Z. z. o ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo
poskytovaní služieb na základe zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej
mimo prevádzkových priestorov predávajúceho a o zmene a doplnení
niektorých zákonov v znení neskorších predpisov,
ak predávajúci neposkytol tieto informácie spotrebiteľovi na trvanlivom nosiči
už pred uzavretím zmluvy uzavretej na diaľku.
III.
PREDMET ZMLUVY
1.
Na
základe kúpnej zmluvy sa
predávajúci zaväzuje, že kupujúcemu doručí a odovzdá tovar, ktorá je predmetom
kúpy, a umožní mu nadobudnúť vlastnícke právo k nemu, a kupujúci sa zaväzuje, že
tovar prevezme a zaplatí predávajúcemu kúpnu cenu.
2.
Predávajúci
dodáva tovar kupujúcemu na základe elektronickej objednávky a špecifikácie
kupujúceho (objednávky doručenej prostredníctvom elektronickej pošty) na
formulári, ktorý je k dispozícii pri prvej registrácii kupujúceho v internetovom
obchode na webovom sídle predávajúceho.
3.
Predmetom
zmluvy sú len položky tovaru výslovne uvedené v objednávke. Hlavné vlastnosti
tovaru ako váhy, rozmery, kapacita, výkony, prípadne iné údaje, ako aj cena
tovaru vrátane dane z pridanej hodnoty sú uvedené pri jednotlivých
tovarových položkách internetového obchodu na webovom sídle
predávajúceho.
4.
Predávajúci
sa zaväzuje, že kupujúcemu dodá:
-
tovar
bez vád v súlade so špecifikáciou alebo s vlastnosťami obvyklými pre daný druh
tovaru,
-
tovar
vyhovujúci normám, predpisom a nariadeniam platným na území Slovenskej
republiky,
-
tovar
vybavený slovenskými návodmi k obsluhe, záručnými listami a zoznamami
pozáručných opravovní, ak je to pre daný druh tovaru obvyklé.
IV.
OBJEDNÁVKA
1.
Objednávať
a nakupovať tovar prostredníctvom internetového obchodu môžu registrovaní zákazníci. Kupujúci, ktorý
sa chce zaregistrovať, je povinný vyplniť registračný formulár. V prípade
odberu objednaného tovaru osobne kupujúcim v predajni predávajúceho,
kupujúci nie je povinný sa zaregistrovať a vyplniť registračný formulár.
2.
Po
vykonaní registrácie kupujúci môže objednávku uskutočniť osobne, e-mailom alebo
prostredníctvom internetového obchodu. Pri nakupovaní prostredníctvom
internetového obchodu je potrebné tovar najskôr vložiť do nákupného košíka. S
tovarom v nákupnom košíku môže kupujúci ľubovoľne manipulovať až do odoslania
objednávky.
3.
V prípade
objednávky spotrebiteľa realizovanej prostredníctvom internetového obchodu na
webovom sídle predávajúceho, sú na webovom sídle predávajúceho od okamihu
začatia postupu vytvárania objednávky uvedené informácie o prípadných
obmedzeniach dodávky tovaru, ako aj informácie o spôsoboch platby, ktoré je
možné použiť na úhradu za tovar.
4.
V prípade
objednávky spotrebiteľa, je spotrebiteľ povinný výslovne potvrdiť, že bol
oboznámený s tým, že súčasťou objednávky je povinnosť zaplatiť kúpnu cenu
za tovar. Ak kupujúci, ktorým je spotrebiteľ, odoslanie objednávky realizuje
prostredníctvom internetového obchodu na webovom sídle predávajúceho, pre
odoslanie objednávky je potrebné stlačenie tlačidla na webovom sídle
predávajúceho, ktoré je označené slovným spojením „objednávka s povinnosťou
platby“, resp. zodpovedajúcou jednoznačnou formuláciou vyjadrujúcou skutočnosť,
že podanie objednávky zahŕňa povinnosť zaplatiť kúpnu cenu za tovar.
5.
Kúpna
zmluva na ktorej základe je realizovaný predaj tovaru predávajúcim kupujúcemu
vzniká na základe záväzného potvrdenia objednávky. Za záväzné sa považuje
potvrdenie telefonické, prípadne e-mailové, a to také, ktoré je realizované po
predchádzajúcom odoslaní elektronickej objednávky (potvrdenie o prijatí
objednávky do systému nie je považované za záväzné). Potvrdenie objednávky
vykonáva spravidla predávajúci po overení dostupnosti a termínu dodania
požadovaného tovaru.
6.
Predávajúcim
potvrdená objednávka (alebo jej časť) je považovaná za záväznú pre obe strany ak
nedôjde k porušeniu podmienok dohodnutých v čase potvrdenia. Za podstatné
podmienky sa považujú hlavne obsah objednávky (presná špecifikácia tovaru a jeho
množstvo), cena za tovar a prepravu, spôsob a termín doručenia.
V.
STORNO OBJEDNÁVKY
1.
Storno
objednávky zo strany kupujúceho -
kupujúci
má právo stornovať objednávku bez udania dôvodu kedykoľvek pred jej záväzným
potvrdením.
2.
Po
záväznom potvrdení objednávky, na základe ktorého sa kúpna zmluva považuje za
uzavretú, má kupujúci, ktorým je spotrebiteľ, právo od zmluvy odstúpiť
v súlade s článkom VI. Všeobecných obchodných podmienok.
3.
Po
záväznom potvrdení objednávky, na základe ktorého sa kúpna zmluvy považuje za
uzavretú, má kupujúci, ktorým je podnikateľ, právo od zmluvy odstúpiť iba
z dôvodov uvedených v zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník
v znení neskorších predpisov.
4.
Inak
možno na základe požiadavky kupujúceho stornovať potvrdenú objednávku iba so
súhlasom predávajúceho. V tomto prípade je kupujúci povinný uhradiť
predávajúcemu škodu tým vzniknutú, pričom predávajúci uplatní právo na úhradu
škody hlavne v prípade nákupu tovaru "na objednávku", ktorý bolo nutné na
želanie kupujúceho zaobstarať alebo v prípade, že v súvislosti so zaistením
tovaru pre kupujúceho došlo už k vynaloženiu preukázateľných nákladov.
V tomto prípade môže byť zo strany predávajúceho uplatnený storno
poplatok do výšky až 50% z celkovej
ceny objednaného tovaru.
5.
Storno
objednávky zo strany predávajúceho - predávajúci si vyhradzuje právo zrušiť
objednávku alebo jej časť v týchto prípadoch:
-
objednávku
nebolo možné záväzne potvrdiť (chybne uvedené telefónne číslo, nedostupný
kupujúci, kupujúci neodpovedá na e-maily atď.),
-
tovar
sa už nevyrába alebo nedodáva alebo sa výrazným spôsobom zmenila cena u
dodávateľa tovaru,
-
ak
predávajúci v ponuke tovaru uvedie omylom (napríklad v dôsledku chyby
systému alebo chybou v písaní) cenu tovaru, ktorá je zjavne
a objektívne neprimerane nízka oproti cene, za ktorú sa rovnaký tovar
v danom čase obvykle predáva, pričom kupujúcemu musela byť skutočnosť, že
uvádzaná cena tovaru je neprimerane nízka, objektívne zrejmá (za neprimerane
nízku cenu sa považuje cena tovaru, ktorá zjavne nedosahuje ani minimálne
ekonomicky oprávnené náklady potrebné na kúpu rovnakého tovaru v danom
čase).
V
prípade, že táto situácia nastane, predávajúci bude okamžite kontaktovať
kupujúceho za účelom dohody o ďalšom postupe. V prípade, že kupujúci zaplatil už
časť alebo celú sumu kúpnej ceny, bude mu tato čiastka prevedená späť na jeho
účet alebo adresu v lehote pätnástich kalendárnych dní.
6.
Storno
objednávky v dôsledku uplynutia času - objednávka, ktorá nebude záväzne
potvrdená do pätnástich dní od jej odoslania kupujúcim, sa považuje za
stornovanú a neplatnú.
VI.
ODSTÚPENIE OD KÚPNEJ ZMLUVY
Kupujúci,
ktorý je spotrebiteľom, má v súlade s ustanovením § 7 zákona č. 102/2014 Z. z. o
ochrane spotrebiteľa pri predaji tovaru alebo poskytovaní služieb na základe
zmluvy uzavretej na diaľku alebo zmluvy uzavretej mimo prevádzkových priestorov
predávajúceho a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších predpisov právo odstúpiť od zmluvy, a to v zmysle ďalej
uvedeného poučenia.
POUČENIE
O UPLATNENÍ PRÁVA SPOTREBITEĽA NA ODSTÚPENIE OD ZMLUVY
A.
Právo na odstúpenie od zmluvy
1.
Spotrebiteľ
má právo odstúpiť od kúpnej zmluvy bez uvedenia dôvodu v lehote 14 dní od
prevzatia tovaru.
2.
Tovar
sa považuje za prevzatý spotrebiteľom okamihom, keď spotrebiteľ alebo ním určená
tretia osoba s výnimkou dopravcu prevezme všetky časti objednaného tovaru,
alebo ak sa
a)
tovary
objednané spotrebiteľom v jednej objednávke dodávajú oddelene, okamihom
prevzatia tovaru, ktorý bol dodaný ako posledný,
b)
dodáva
tovar pozostávajúci z viacerých dielov alebo kusov, okamihom prevzatia
posledného dielu alebo posledného kusu,
c)
tovar
dodáva opakovane počas vymedzeného obdobia, okamihom prevzatia prvého dodaného
tovaru.
3.
Spotrebiteľ
môže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je dodanie tovaru, aj pred začatím
plynutia lehoty na odstúpenie od zmluvy.
4.
Spotrebiteľ
môže uplatniť právo na odstúpenie od zmluvy u predávajúceho
v listinnej podobe alebo v podobe zápisu na inom trvanlivom nosiči. O
uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy spotrebiteľ informuje predávajúceho
jednoznačným vyhlásením (napríklad listom zaslaným poštou, faxom alebo e-mailom)
na adrese DEXIS
SLOVAKIA s.r.o., Hlavná 1893, 952 01 Vráble,
telefón
037 / 7768711,
fax
037 / 7768741,
email:
objednavky@dexis.sk.
5.
Na
účel odstúpenia od zmluvy spotrebiteľ môže použiť vzorový formulár na odstúpenie
od zmluvy, ktorý mu odovzdal alebo zaslal predávajúci. Spotrebiteľ môže vyplniť
a zaslať vzorový formulár na odstúpenie od zmluvy alebo akékoľvek iné
jednoznačné vyhlásenie o odstúpení od zmluvy aj elektronicky prostredníctvom
internetovej stránky predávajúceho - www.dexis.sk. Ak spotrebiteľ využije túto
možnosť, prijatie odstúpenia od zmluvy predávajúci bezodkladne potvrdí na
trvanlivom nosiči (napríklad e-mailom).
6.
Lehota
na odstúpenie od zmluvy sa považuje za zachovanú, ak oznámenie o odstúpení od
zmluvy bolo odoslané predávajúcemu najneskôr v posledný deň lehoty na
odstúpenie od zmluvy.
7.
Dôkazné
bremeno o uplatnení práva na odstúpenie od zmluvy znáša spotrebiteľ.
B.
Dôsledky odstúpenia od zmluvy
1.
Predávajúci
je povinný bez zbytočného odkladu, najneskôr do 14 dní odo dňa doručenia
oznámenia o odstúpení od zmluvy vrátiť spotrebiteľovi všetky platby, ktoré od
neho prijal na základe zmluvy alebo v súvislosti s ňou, vrátane
nákladov na dopravu, dodanie a poštovné a iných nákladov
a poplatkov.
2.
Predávajúci
je povinný vrátiť spotrebiteľovi platby rovnakým spôsobom, aký použil
spotrebiteľ pri svojej platbe. Tým nie je dotknuté právo spotrebiteľa dohodnúť
sa s predávajúcim na inom spôsobe platby, ak v súvislosti s tým
nebudú spotrebiteľovi účtované žiadne ďalšie poplatky.
3.
Predávajúci
nie je povinný uhradiť spotrebiteľovi dodatočné náklady, ak si spotrebiteľ
výslovne zvolil iný spôsob doručenia, ako je najlacnejší bežný spôsob doručenia
ponúkaný predávajúcim. Dodatočnými nákladmi sa rozumie rozdiel medzi nákladmi na
doručenie, ktoré si zvolil spotrebiteľ, a nákladmi na najlacnejší bežný
spôsob doručenia ponúkaný predávajúcim.
4.
Pri
odstúpení od zmluvy, predmetom ktorej je predaj tovaru, predávajúci nie je
povinný vrátiť spotrebiteľovi
platby pred tým, ako mu je tovar doručený alebo kým spotrebiteľ nepreukáže
zaslanie tovaru späť predávajúcemu, ibaže predávajúci navrhne, že si tovar
vyzdvihne osobne alebo prostredníctvom ním poverenej
osoby.
5.
Spotrebiteľ
je povinný najneskôr do 14 dní odo dňa odstúpenia od zmluvy zaslať tovar späť
alebo ho odovzdať predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie
tovaru. To neplatí, ak predávajúci navrhne, že si tovar vyzdvihne osobne alebo
prostredníctvom ním poverenej osoby. Lehota podľa prvej vety sa považuje za
zachovanú, ak bol tovar odovzdaný na prepravu najneskôr v posledný deň
lehoty.
6.
Pri
odstúpení od zmluvy znáša spotrebiteľ iba náklady na vrátenie tovaru
predávajúcemu alebo osobe poverenej predávajúcim na prevzatie
tovaru.
7.
Spotrebiteľ
zodpovedá len za zníženie hodnoty tovaru, ktoré vzniklo v dôsledku takého
zaobchádzania s tovarom, ktoré je nad rámec zaobchádzania potrebného na zistenie
vlastností a funkčnosti tovaru.
C.
Nemožnosť odstúpenia od zmluvy
Spotrebiteľ
nemôže odstúpiť od zmluvy, predmetom ktorej je
a)
predaj
tovaru zhotoveného podľa osobitných požiadaviek spotrebiteľa, tovaru vyrobeného
na mieru alebo tovaru určeného osobitne pre jedného
spotrebiteľa,
b)
predaj
tovaru, ktorý podlieha rýchlemu zníženiu akosti alebo
skaze,
c)
predaj
tovaru uzavretého v ochrannom obale, ktorý nie je vhodné vrátiť
z dôvodu ochrany zdravia alebo z hygienických dôvodov a ktorého
ochranný obal bol po dodaní porušený,
d)
predaj
tovaru, ktorý môže byť vzhľadom na svoju povahu po dodaní neoddeliteľne zmiešaný
s iným tovarom.
VII.
DODACIE PODMIENKY
1.
Dodávky
objednaného tovaru budú podľa dostupnosti produktov a prevádzkových možností
predávajúceho realizované v čo najkratšom termíne, zvyčajne do dvoch pracovných
dní od záväzného potvrdenia objednávky, vo výnimočných prípadoch môže byť
dodacia lehota dlhšia, po dohovore s kupujúcim.
2.
Miesto
odberu je stanovené na základe objednávky kupujúceho. Za splnenie dodávky sa
považuje dodanie objednaného tovaru na uvedené miesto. Súčasťou dodávky nie je
inštalácia predmetu plnenia. Dopravu na adresu určenia zaisťuje predávajúci
jedným zo spôsobov uvedených v článku VIII. Všeobecných obchodných podmienok.
Zásielka s tovarom vždy obsahuje daňový doklad, návod na používanie výrobku a
záručný list.
3.
V
prípade neosobného odberu tovaru (kuriérska služba, špedičná služba, pošta,
atď.) nie je v záručnom liste vyplnený dátum predaja, nakoľko nie je zrejmé, že
kupujúci prevezme tovar. Pokiaľ je tovar v poriadku doručený, kupujúci vyplní
dátum predaja zodpovedajúci predajnému dokladu. V prípade rozporu medzi dátumom
na záručnom liste a dátumom na predajnom doklade nebude prípadná reklamácia
uznaná.
4.
Rozvoz
tovaru zaisťuje predávajúci po celom území Slovenskej republiky. Náklady na
prepravu tovaru hradí kupujúci. Náklady na dopravu tovaru predávajúci rozlišuje
podľa zvoleného spôsobu dodania tovaru. Konkrétny spôsob dodania si kupujúci
zvolí pri objednaní tovaru.
5.
Nebezpečenstvo
škody na tovare prechádza na kupujúceho v čase, keď prevezme tovar od
predávajúceho, alebo keď tak neurobí včas, tak v čase keď mu predávajúci
umožní nakladať s tovarom a kupujúci tovar
neprevezme.
VIII.
SPÔSOBY DODANIA TOVARU
1.
Dodanie
tovaru je možné nasledujúcimi spôsobmi (uvedené vrátane ceny za dodanie tovaru,
resp. jeho prepravu):
-
osobný
odber – pri osobnom odbere tovaru kupujúcim v prevádzke predávajúceho
predávajúci ku kúpnej cene za tovar nepripočítava cenu za dodanie tovaru (jeho
prepravu),
-
zaslanie
na dobierku kuriérskou službou. Cena je kalkulovaná za 1 balík (5 € bez
DPH). V prípade ak objednaný tovar presahuje balík o rozmeroch
38x30x29 cm alebo hmotnosť 10 kg, hodnota dopravy bude kalkulovaná individuálne,
pričom jej presná hodnota bude kupujúcemu oznámená pred odoslaním tovaru.
2.
Pri
objednávke tovaru nad 150,00 € bez DPH je dopravné a balné zdarma do veľkosti
jednej palety. Za ďalšiu paletu je účtovaný príplatok 20,00 € bez DPH.
3.
Cena
dodania tovaru je platná v rámci územia Slovenskej republiky. Pri zasielaní
tovaru do zahraničia sa prepravné náklady kalkulujú individuálne.
IX.
CENA A PLATOBNÉ PODMIENKY
1.
Ceny
tovaru uvedené na webovom sídle predávajúceho sú platné v okamihu objednania
tovaru. Ceny uvedené v tlačenom cenníku predávajúceho sú platné do vydania
nového cenníku. Predávajúci si vyhradzuje právo tlačových chýb a zmeny cien, a
to v prípade zmeny peňažných kurzov, výraznom náraste inflácie alebo pri
výrazných zmenách dodávateľských podmienok u výrobcov a ostatných dodávateľov
tovaru.
2.
Kúpna
cena bude považovaná za zaplatenú pripísaním celej kúpnej ceny na účet
predávajúceho alebo uhradením v hotovosti pri prevzatí tovaru.
3.
V prípade,
že kupujúci, ktorý je podnikateľom, nezaplatí cenu riadne a včas, je
povinný zaplatiť predávajúcemu zmluvnú pokutu vo výške 0,05 % z dlžnej sumy za
každý deň omeškania. Zaplatením
zmluvnej pokuty nezaniká právo predávajúceho na náhradu škody, ktorá mu vznikla
porušením zmluvnej povinnosti kupujúceho, na ktorú sa vzťahuje zmluvná pokuta.
4.
V prípade,
že kupujúci, ktorý je spotrebiteľom, nezaplatí cenu riadne a včas, je
povinný zaplatiť predávajúcemu úroky z omeškania vo výške určenej podľa
predpisov občianskeho práva.
5.
Predávajúci
si vyhradzuje vlastnícke právo k tovaru až do úplného zaplatenia kúpnej ceny.
Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru až úplným zaplatením kúpnej
ceny.
6.
Faktúra
vystavená na základe kúpnej zmluvy medzi predávajúcim a kupujúcim je súčasne
daňovým dokladom.
7.
Prevzatie
tovaru kupujúcim je zásadne možné až po jeho úplnom zaplatení, pokiaľ nie je
dohodnuté niečo iné.
8.
K
cene tovaru je pripočítaná cena prepravy tovaru.
X.
ZODPOVEDNOSŤ ZA VADY, ZÁRUKA A REKLAMÁCIE
1.
V
právnom
vzťahu medzi predávajúcim a kupujúcim, ktorým je podnikateľ, sa zodpovednosť za
vady, nároky kupujúceho zo zodpovednosti za vady a postup pri
uplatňovaní nárokov zo zodpovednosti za vady spravujú príslušnými ustanoveniami
zákona č. 513/1991 Zb. Obchodný zákonník v znení neskorších
predpisov.
2.
Spotrebiteľ
je povinný prehliadnuť tovar bezprostredne po jeho prevzatí. Ak je zistené
mechanické poškodenie obalu výrobku, je spotrebiteľ povinný skontrolovať stav
tovaru a v prípade poškodenia vyhotoviť záznam o poškodení za prítomnosti
dopravcu. Zodpovednosť za poškodenie v priebehu prepravy nesie dopravca, nakoľko
všetok tovar je poistený. Na základe vyhotoveného záznamu bude spotrebiteľovi po
uzavretí škodnej udalosti s dopravcom poskytnutá primeraná zľava alebo dodaný
nový výrobok.
3.
Reklamácie
mechanického poškodenia výrobku, ktoré nebolo zjavné pri prevzatí zásielky, je
nutné uplatniť okamžite po prevzatí zásielky. Neskoršie reklamácie mechanického
poškodenia výrobku už nie je možné uznať. Pred prvým použitím je spotrebiteľ
povinný preštudovať si záručné podmienky vrátane návodu na obsluhu a následne sa
týmito informáciami dôsledne riadiť.
4.
Spotrebiteľ
je povinný pri prevzatí výrobku (osobnom aj neosobnom) skontrolovať kompletnosť
balenia. Pri doručení prepravnou službou musí spotrebiteľ spísať reklamačný
protokol na mieste o nekompletnosti balenia. Pri osobnom odbere je spotrebiteľ
povinný skontrolovať si obsah balenia okamžite, dodatočné reklamácie nebudú
akceptované.
5.
Záruka
sa nevzťahuje na bežné opotrebenie veci (alebo ich častí) spôsobené používaním.
Kratšiu životnosť výrobku teda nemožno považovať za vadu a nedá sa ani
reklamovať.
6.
Záručná
doba všetkým osobám, používajúcim výrobok pre účel podnikania alebo obchodu s
daným výrobkom, nie je stanovená Občianskym zákonníkom a stanovuje ju konkrétny
dovozca či výrobca. Záručná doba uvedená na webovom sídle predávajúceho je
určená výhradne pre spotrebiteľov, nie pre podnikateľov, ktorí tovar kupujú v
rámci svojej podnikateľskej činnosti.
7.
V
prípade, že tovar pri prevzatí spotrebiteľom nie je v zhode s kúpnou zmluvou, t.
j. ak tovar nemá vlastnosti zodpovedajúce účelu, na ktorý sa tovar používa (tzv.
rozpor s kúpnou zmluvou), má spotrebiteľ právo na to, aby predávajúci bezplatne
a bez zbytočného odkladu vec uviedol do stavu zodpovedajúceho kúpnej zmluve, a
to podľa požiadaviek spotrebiteľa, buď výmenou tovaru, alebo jeho opravou. Ak
taký postup nie je možný, môže spotrebiteľ požadovať primeranú zľavu z ceny
tovaru alebo od zmluvy odstúpiť. To neplatí, ak spotrebiteľ pred prevzatím
tovaru o rozpore s kúpnou zmluvou vedel alebo rozpor s kúpnou zmluvou sám
spôsobil. V prípade rozporu tovaru so zmluvou má spotrebiteľ nárok na zjednanie
nápravy a to:
-
bezplatným
uvedením spotrebného tovaru do stavu zodpovedajúceho zmluve prostredníctvom
opravy,
-
primeraným
znížením kúpnej ceny,
-
náhradným
dodaním tovaru,
-
odstúpením
od zmluvy.
8.
Najskôr
môže spotrebiteľ požadovať od predávajúceho bezplatnú opravu alebo bezplatné
náhradné dodanie spotrebného tovaru. Spotrebiteľ má právo na výmenu tovaru len
vtedy, ak to nie je vzhľadom k povahe a závažnosti vady neprimerané. O tom,
či je výmena tovaru primeraná povahe a závažnosti vady, rozhodne
autorizované servisné stredisko a to formou písomného posúdenia tejto
vady.
9.
Práva
zo zodpovednosti za vady sa uplatňujú u predávajúceho, u ktorého bola vec
zakúpená. Avšak ak existuje iný podnikateľ určený k oprave (autorizované
stredisko), ktorý je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre spotrebiteľa
bližšie, uplatní spotrebiteľ právo
na opravu u podnikateľa určeného k prevedeniu záručnej opravy. V prípade, že nie
je možné zaistiť opravu týmto spôsobom, zaistí opravu predávajúci.
10.
Pokiaľ
je na vykonanie opravy určená iná osoba (napr. autorizovaný servis), je
predávajúci povinný prijať reklamáciu. Predávajúci je povinný prijať reklamáciu,
ale potom ju postúpi autorizovanému stredisku. Predávajúci rozhodne o reklamácií
ihneď, v zložitých prípadoch na základe vyjadrenia autorizovaného servisu. Do
tejto lehoty sa nezapočítava čas potrebný na odborné posúdenie vady.
11.
Pri
uplatňovaní reklamácie je potrebné, aby spotrebiteľ zaslal predávajúcemu e-mail
s uvedením typu výrobku, jeho výrobné číslo, číslo predajného dokladu a popis
vady. Následne predávajúci bez zbytočného odkladu zašle spotrebiteľovi
informácie o ďalšom postupe (adresa najbližšieho autorizovaného servisného
strediska, prípadne iný doporučený postup). Spotrebiteľ je povinný zaslať tovar
na určenú adresu spolu s popisom vady, záručným listom a dokladom o
kúpe.
XI.
OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
1.
Údaje
zadané pri registrácii fyzickej osoby ako kupujúceho sú v zmysle príslušných
ustanovení zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov
a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov chránené a budú použité iba v rámci obchodného vzťahu medzi
predávajúcim a kupujúcim.
2.
Predávajúci
spracúva
osobné údaje dotknutých fyzických osôb v rozsahu: titul, meno, priezvisko,
bydlisko, e-mailová adresa, fakturačná adresa, adresa dodania tovaru, kontaktné
telefónne číslo a číslo účtu, za účelom uzavretia a plnenia kúpnej zmluvy a
plnenia záväzkov vyplývajúcich z kúpnej zmluvy, alebo v súvislosti s ňou, ako aj
v predzmluvných vzťahoch s dotknutými fyzickými osobami; spracúva ich najmä pri
vybavovaní objednávok, vystavovaní faktúr, doručovaní objednaného tovaru,
evidencii objednávok a kúpnych zmlúv, evidencii osôb registrovaných
prostredníctvom internetového obchodu a pri vybavovaní prípadných reklamácií.
Predávajúci
spracúva
osobné údaje dotknutých fyzických osôb v rozsahu: titul, meno, priezvisko a
adresa dodania tovaru v poštovom styku s dotknutou fyzickou osobou, a to
predovšetkým pri doručovaní objednaného tovaru; osobné údaje dotknutej fyzickej
osoby v uvedenom rozsahu poskytne predávajúci za účelom doručenia objednaného
tovaru kuriérskym spoločnostiam, resp. Slovenskej pošte, a.s.
3.
Predávajúci
sa zaväzuje získané osobné údaje, ktoré sú chránené v zmysle príslušných
ustanovení zákona č. 122/2013 Z. z. o ochrane osobných údajov
a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších
predpisov, neposkytnúť tretím osobám.
4.
V rámci
registrácie na webovom sídle predávajúceho kupujúci stlačením
tlačidla, ktoré obsahuje formuláciu vyjadrujúcu skutočnosť, že kupujúci
súhlasí
so spracúvaním svojich osobných údajov na marketingové účely, vyjadruje svoj
súhlas s tým, že môže byť informovaný o novinkách v internetovom obchode
predávajúceho e-mailom alebo telefonicky. Dotknutá
fyzická osoba tým vyjadruje pre predávajúceho súhlas so spracúvaním svojich
osobných údajov v rozsahu titul, meno, priezvisko, e-mailová adresa a kontaktné
telefónne číslo za účelom zasielania marketingových noviniek a informácií formou
e-mailu odoslaného na uvedenú e-mailovú adresu, formou sms odoslanej na uvedené
telefónne číslo, alebo volaním na uvedené telefónne číslo. Dotknutá fyzická
osoba udeľuje predávajúcemu súhlas so spracovaním osobných údajov na uvedený
účel na dobu 10 rokov odo dňa ich poskytnutia. Súhlas so spracovaním osobných
údajov na tento účel, resp. so zasielaním marketingových informácií je dotknutá
osoba oprávnená kedykoľvek odvolať a to doručením vyhlásenia o odvolaní súhlasu
na e-mailovú adresu predávajúceho. Predávajúci po uplynutí doby platnosti
súhlasu, alebo po obdržaní odvolania súhlasu so spracúvaním osobných údajov
zabezpečí bezodkladne blokovanie a likvidáciu osobných údajov dotknutej fyzickej
osoby.
XII.
OSOBITNÉ USTANOVENIA
1.
Ak
kupujúci nie je spokojný so spôsobom, ktorým predávajúci vybaví jeho reklamáciu
alebo ak sa domnieva, že predávajúci porušil jeho práva, má právo obrátiť sa na
predávajúceho so žiadosťou o nápravu.
2.
Spotrebiteľ
má právo obrátiť sa so sťažnosťami a podnetmi vo veciach ochrany práv
spotrebiteľa na príslušný orgán dozoru uvedený v článku I. Všeobecných
obchodných podmienok.
3.
Spotrebiteľ
má právo obrátiť sa s cieľom ochrany svojich spotrebiteľských práv na
subjekt alternatívneho riešenia sporov podľa zákona č. 391/2015
Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských sporov a o zmene
a doplnení niektorých zákonov v znení neskorších predpisov.
Spotrebiteľ má právo podať návrh na začatie alternatívneho riešenia sporu
subjektu alternatívneho riešenia sporov, ak predávajúci na žiadosť podľa odseku
1 odpovedal zamietavo alebo na ňu neodpovedal do 30 dní odo dňa jej odoslania.
Subjektom alternatívneho riešenia sporov je Slovenská obchodná inšpekcia alebo iná právnická osoba zapísaná do
zoznamu vedeného Ministerstvom hospodárstva Slovenskej republiky. Návrh na
začatie alternatívneho riešenia sporu musí obsahovať náležitosti podľa § 12 ods.
3 zákona
č. 391/2015 Z. z. o alternatívnom riešení spotrebiteľských
sporov a o zmene a doplnení niektorých zákonov v znení
neskorších predpisov. K návrhu spotrebiteľ priloží doklady súvisiace s predmetom
sporu, ktoré preukazujú skutočnosti uvedené v návrhu. Návrh možno podať v
listinnej podobe, elektronickej podobe alebo ústne do zápisnice. Na podanie
návrhu môže spotrebiteľ využiť formulár, ktorý je dostupný na webovom sídle
Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky www.economy.gov.sk, na webovom sídle Slovenskej
obchodnej inšpekcie www.soi.sk, alebo prostredníctvom platformy
alternatívneho riešenia sporov dostupnej na webovej stránke ec.europa.eu/consumers/odr/index_en.htm.
Alternatívne riešenie sporov vedené Slovenskou obchodnou inšpekciou je
bezplatné, iný subjekt alternatívneho riešenia sporov môže od spotrebiteľa
požadovať úhradu poplatku maximálne do výšky 5 € s DPH. Náklady spojené s
alternatívnym riešením sporu znáša každá zo strán sporu samostatne bez možnosti
ich náhrady.
XIII.
ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
Tieto
všeobecné obchodné podmienky platia v znení uvedenom na webovom sídle
predávajúceho v deň odoslania elektronickej objednávky, ak nie je medzi
zmluvnými stranami písomne dohodnuté niečo iné. Odoslaním elektronickej
objednávky kupujúci bez výhrad akceptuje všetky ustanovenia všeobecných
obchodných podmienok v znení platnom v deň odoslania objednávky.
Platné
od 1. augusta 2018